اتو بخار ایستاده

تا به حال فکر کرده‌اید اتو بخار ایستاده چقدر در زندگی روزمره ما می­تواند مفید باشد. مرتب بودن همیشه به ما انرژی مثبت زیادی هدیه می‌دهد، ما هر روز با لباس‌هایمان سر و کار داریم پس مهم است که آنها مرتب باشند. همچنین ظاهر شدن در جامعه با لباس‌هایی تمیز و مرتب به ما حس خوبی می­دهد اما چگونه همیشه این نکته را رعایت کنیم؟

استفاده از اتو بخار مناسب به ما کمک می­کند به آسانی و در کمترین زمان از شر چروک‌های لباس­مان خلاص شویم و همیشه استایلی مناسب، کمدی مرتب و خانه‌ای با پرده‌های صاف باشیم و از آرامش محیط لذت ببریم.

انتخاب اتو بخار ایستاده چقدر اهمیت دارد؟

آسانی کار با اتو بخارهای ایستاده کارایی آن را نیز افزایش داده است. تمیز کردن پرده‌ها و اتو کشیدن آنها از کارهای بسیار دشوار خانه است اما با این اتو به سادگی و در زمانی کم شما می­توانید بدون نیاز به پایین آوردن پرده‌ها آنها را اتو کنید. همچنین در برخی از مدل‌ها، زیر مخزن آب چرخ‌هایی قرار گرفته شده که شما به آسانی اتو خود را جا­به‌جا کنید و به محل مورد نظر انتقال دهید.

در کل استفاده از اتو بخار ایستاده بسیار راحت‌تر از مدل های دستی است اما با این حال برای استفاده کاربردی از اتو بخارهای ایستاده باید با ویژگی‌ها و نحوه کار آن آشنا شوید و سپس در میان مدل‌های مختلف این اتو بهترین را برای خرید و استفاده انتخاب کنید.

هدف اتو بخارهای ایستاده بالا بردن کیفیت اتو به همراه راحتی و سرعت است. این اتو با استفاده از فشار بخار هنگامی که پارچه به صورت ایستاده فیکس شده است چین و چروک‌ها را با حجن بالای بخار از بین می­برد.

یکی از ویژگی‌های اتو بخارهای ایستاده نسبت به اتوهای افقی این است که نیاز به میز برای اتو کردن ندارند و شرایط را برای اتو آسان می­کنند. همچنین مخازن آب بزرگ‌تری نسبت به اتو افقی دارند که مزیت بسیار خوبی است. البته باید به خاطر داشته باشیم که استفاده از اتو بخار ایستاده ممکن است زمان بیستری نسبت به اتو افقی از ما بگیرد.

اتو بخار ایستاده

نحوه کار با اتو بخار ایستاده

  • قرارگیری لباس: اولین کار برای استفاده از اتو بخار ایستاده قرار دادن درست لباس در گیره‌ها است، لباستان را محکم در گیره‌ها قرار دهید تا نگران افتادن آن نباشید. به یاد داشته باشید لباس را هنگام اتو کردن محکم نگه دارید و پس از این که تصمیم به شروع اتو کردن گرفتید نازل بخار را روی لباس حرکت دهید و مطمئن شوید بخار به تمامی نقاط رسیده باشد.
  • اطمینان از گرما و بخار کافی: قبل از هر چیزی باید بدانید چه میزان گرما برای پارچه شما مناسب است تا به آن آسیب نزنید. توجه کنید برای استفاده از اتو بخار از گرم شده دستگاه اطمینان حاصل کنید تا گرما مناسب بخار آب را ایجاد کند و شما بتوانید با میزان حجم مناسب بخار، لباستان را اتو کنید. با این کار از چکه کردن آب و پاشیدن آن روی لباس خود جلوگیری خواهید کرد و مانع ایجاد لک آب روی پارچه می­شوید.
  • با زاویه مناسب و حرکات آهسته اتو کنید: حرکات آهسته به بخار این اجازه را می­دهد تا به خوبی در الیاف پارچه مورد نظر نفوذ کند. همچنین نازل را کمی با زاویه نگه دارید تا از نم دار شدن و خیس شدن لباس جلوگیری کنید.
  • نکات ایمنی را رعایت کنید: دست خود را هرگز مستقیم بخار قرار ندهید تا دچار سوختگی نشوید و همچنین اتو را همواره دور از دسترس کودک خود قرار دهید. به یاد داشته باشد مخزن را بیش از حد پر نکنیو و همچنین هر وقت آب مخزن کم شد به موقع آن را شارژ کنید تا اتو شما آسیب نبیند. نکته قابل توجه این است که اگر از آب مقطر استفاده کنید به دلیل جمع نشد مواد معدنی در مخزن و محل بخار، اتو شما بهتر کار می­کند. اما اگر از آب مقطر استفاده نکردید برای تمیز کردن اتو بخار خود می­توانید از سرکه استفاده کنید.

نکاتی در خصوص اتو بخار ایستاده

برای استفاده از اتو ایستاده جهت صاف کردن رو تختی خود می­توانید پارچه مورد نظر را روی تخت در جای خود قرار دهید سپس به آسانی مشغول اتو کشیدن شوید. اگر می­خواهید پارچه یا لباسی با جنس خاص را اتو کنید که دارای ضخامت هستند یا جنس متفاوتی دارند باید دقت کنید که اتو شما از گرمای اندازه برخوردار باشد؛ یا مدل اتویی که انتخاب می کنید تا خریداری کنید قابلیت تنظیم برای انواع لباس را داشته باشد و کارکردی مناسب ارئه دهد و تمامی چین و چروک‌ها را از بین ببرد.

اتو بخارهای ایستاده دارای میله نگهدارنده است تا هنگام اتو کردن، لباس را در آنجا آویزان کنیم، هنگام خرید حتما توجه داشته باشید که این میله دارای ارتفاع مناسب باشد و همچنین قابلیت جمع شدن نیز داشته باشد تا هنگامی که به آن نیاز نداریم، فضای زیادی را اشغال نکند.

هر دستگاهی پس از مدتی ممکن است دچار مشکلاتی شود. اگر احساس کردید عملکرد اتو شما تغییر کرده است ابتدا اقدام به تمیز کردن آن کنید زیرا با گذشت زمان دستگاه شما دچار رسوب می­شود.باید آنها را از بین ببرید البته مراقب باشید که به دستگاه آسیب وارد نکنید. اگر با تمیز کردن هنوز احساس کردید دستگاه به خوبی کار نمی­کند به تعمیرکار متخصص مراجعه کنید تا قبل از آسیب دیدگی جدی، دستگاهتان را عیب­یابی و تعمیر کند.

 

سخن آخر

هر روز در بازار شاهد محصولات جدید هستیم که ارائه می­شوند و با مدل‌های قدیمی خود تفاوت‌های بسیاری دارند. آگاهی درباره این محصولات جدیدتر بسیار لازم است چرا که ممکن است چنان در انجام کار های روزانه به شما کمک کند که انتظارش را نداشته باشید.

اتو بخار ایستاده یکی از این وسایل است که از محبوبیت زیادی برخوردار است. ممکن است در ابتدا کار کردن با آن به ظاهر دشوار باشد اما پس از چند بار استفاده متوجه می­شوید که جایگزین بسیار مناسبی برای اتو‌های افقی هستند و در صاف کردن پارچه‌ها و لباس‌ها و پرده‌ها، به شما کمک شایانی می­کنند.

 

همچنین برای آشنایی بیشتر مطلب مزایای اتو بخار ایستاده را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *