اشتباهات اتوکردن

9 اشتباه رایج که هنگام اتو کردن انجام می دهید:

برای اینکه به لوازم خانگی و یا لباس های مورد علاقه خود هنگام اتو کردن آسیب نرسانید، از این خطاهای رایج اجتناب کنید:

  1- اتو کردن پارچه های خیلی خشک

از قابلیت آبپاش اتوی خود استفاده کنید. پاشیدن آب روی پارچه آن را مرطوب و شل می کند، بنابراین وقتی اتو از روی پارچه عبور می کند ، چین و چروک ها از بین می روند. از ویژگی بخار اتو برای از بین بردن چین و چروک های سرسخت استفاده کنید.

  2- نگه داشتن پارچه های ظریف برای آخر

سرد شدن اتوها بیشتر از گرم شدن آنها طول می کشد ، بنابراین با موادی که به کمترین دما نیاز دارند مانند پلی استر و ابریشم شروع کنیدو با پنبه و کتان و سپس پارچه های مقاوم تر ادامه دهید. اگر برعکس این عمل کنید، در معرض ذوب و سوزاندن پارچه هستید.

  3- افزایش گرما

اگر لباس از ترکیب چند نوع پارچه ساخته شده است ، تنظیمات اتو برای پارچه ای با ظرافت بیشتر را انتخاب کنید. به شما در حفظ لباس کمک می کند.

  4- عدم استفاده از آب لوله کشی

اتو های امروزی بهتر از نمونه های قدیمی می توانند از آب لوله کشی استفاده کنند. مگر اینکه آب منطقه شما بسیار سخت باشد. در غیر این صورت دلیلی برای استفاده از آب مقطر وجود ندارد. برای مناطقی که آب لوله کشی آن بسیار سخت است ، آن را به نسبت 50/50 با آب مقطر مخلوط کنید.

  5- تمیز نکردن اتوی خود

اجرام کف اتو در اثر ذوب الیاف مصنوعی یا طبیعی، هنگامی که اتو خیلی داغ است،  کف دستگاه شما ایجاد می شود و این الیاف ذوب شده می تواند پارچه ها را کثیف و لکه دار کند.

  • در مرحله اول سعی کنید از ایجاد تجمع جلوگیری کنید.
    برای تمیز کردن اتو میتوانید جوش شیرین را که یک ساینده فوق العاده موثر (اما ملایم) است، امتحان کنید. یک پارچه یا اسکرابر بدون خراش را مرطوب کرده ، آن را در جوش شیرین فرو کرده و روی سطح اتو بمالید. هنگامی که کثیفی شل شد کف صفحه (از جمله سوراخ ها) را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.
  • راه حل دیگر این است که از قسمت بخار اتوی خود کمک بگیرید و چند بار دکمه بخار را فشار دهید تا بخار رسوبات کف اتو را نرم کند و هرگونه رسوبات باقی مانده از داخل سوراخ ها خارج شود. سپس اتوی خود را با یک حوله تمیز پاک کنید.

سعی کنید همیشه تنظیمات دما را برای انواع پارچه رعایت کنید تا الیاف های پارچه های شما نسوزند تا هم لباس هایتان آسیب نبینند و هم کف اتوی شما کثیف نشود.

  6- خالی نکردن مخزن آب اتو پس از استفاده

همیشه مخزن آب اتو را قبل از کنار گذاشتن اتو خالی کنید ، مخصوصاً اگر آن را روی صفحه آن نگهداری می کنید. این باعث می شود آب اضافی به قطعات داخلی آسیب نرساند و از طریق نشت آن کفی صفحه تغییر رنگ ندهد.

  7- به روز نکردن تخته اتو خود

هر چند وقت یکبار تخته اتوی خود را عوض کنید. برای سهولت بیشتر در اتوکشی میتوانید از تخته هایی که امکانات بیشتری دارند، مانند چرخش صفحه اتو و محل نگهداری اتو، استفاده کنید.

  8- عدم استفاده از اتوی بخار برای دسته های بزرگ لباس

اگر دسته ای اتو می زنید یا دوخت زیادی انجام می دهید ، یک اتوبخار برای کار خود در نظر بگیرید که دارای یک مخزن بزرگ آب جداگانه با یک شیلنگ است که بخار را تولید می کند. مخزن آب با تولید بخار زیاد به سهولت و کارآیی اتوکشی شما بسیار کمک میکند.برای اطلاع بیشتر مقاله معرفی اتوبخار سیلتر مونتاژ ایران را بخوانید.

  9- بخارشویی پارچه ها بدون محکم نگه داشتن آنها

برای دستیابی به بهترین نتیجه هنگام استفاده از بخار دستی ، لباس های آویزان را از پایین بگیرید و به آرامی بکشید. برای پارچه های سنگین تر که بخار به آن نفوذ نمی کند ، لباس را به داخل بچرخانید و از هر دو طرف بخار دهید.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *