اتو بخار ایستاده

تابه‌حال برایتان پیش‌آمده است که بخواهید پرده یا پارچه بلندی را اتو کنید اما به دلیل قرارگرفتن پارچه بر روی زمین به آن آسیب بزنید؟ یا قسمتی از لباسی که پوشیده‌اید چروک باشد و زمان درآوردن آن را برای اتوی مجدد نداشته باشید؟

به همین دلیل است که همه باید یک اتو بخار ایستاده در خانه خود داشته باشند. با استفاده از این اتو، پرده‌ها و انواع پارچه را در هر حالتی که باشند می‌توانید به‌راحتی اتوکرده . ظاهری زیبا به آن ها ببخشید در ادامه شما را با مزایای اتو بخار ایستاده آشنا خواهیم کرد.

آشنایی با اتو بخار ایستاده

با پیشرفت وسایل الکتریکی، شاهد مدل‌های مختلفی از اتوها هستیم که یک نمونه از آن، اتو بخار ایستاده است. این اتو با گرم کردن آب موجود در مخزن خود و در نهایت بخار کردن آن به سمت لباس شما بافت‌های لباس را از هم بازکرده . در نتیجه چین‌وچروک‌ها را به‌راحتی از بین می‌برد.

همچنین بیشتر آن ها دارای مکانیزم رسوب‌زدایی و کفی از جنس تفلون هستند. این مدل از اتوها دارای مزایای بسیاری هستند که در ادامه با مهم‌ترین مزایای اتو بخار ایستاده آشنا خواهید شد.

مزایای اتو بخار ایستاده

مزایای فیزیکی اتو بخار ایستاده

  • داشتن دو سری مختلف: این ویژگی باعث می‌شود که اتو در شرایط مختلف کارایی خود را حفظ کند. از سری اول که مانند یک فرچه است می‌توانید برای ازبین‌بردن لکه‌ها و آلودگی‌های روی لباس استفاده کنید .زیرا بخار داغ باعث ازبین‌رفتن تعداد زیادی از باکتری‌ها می‌شود و در نهایت در خرج شست‌وشوی شما نیز صرفه‌جویی می‌شود . همیشه نیز تمیز و مرتب در همه‌جا ظاهر خواهید شد.
  • دسته‌ای راحت و کارآمد: یکی دیگر از مزایای اتو بخار ایستاده، دسته‌ای از جنس ارگونومیک است که استفاده از اتو را راحت‌تر کرده است.
  • مخزن بخار: از مزایای دیگر اتو بخار می‌توان به مخزن آن اشاره کرد زیرا بسیار بزرگ است و نیازی به پرکردن مداوم ندارد همچنین می‌توانید به‌راحتی آن را از دستگاه جدا کنید و آن را از آب پر کنید در این صورت دیگر نیازی نیست که تمام حجم دستگاه را با خود جابه‌جا کنید و به آن آسیب برسانید.
  • سیم بلند: از آن جایی که این محصول از برق تغذیه می‌شود پس داشتن یک سیم بلند ۳ متری می‌تواند یکی از مزایای آن محسوب شود زیرا در هر فاصله‌ای که باشید می‌توانید به‌راحتی از آن استفاده کنید و نگران دوری پریز برق نباشید.
  • امکان استفاده در حالت عمودی و افقی: هیچ اهمیتی ندارد که لباس شما به چه حالتی آویزان شده است، در هر حالتی که باشد با استفاده از این اتو می‌توانید چین‌وچروک آن را از بین ببرید زیرا این مدل امکان تغییر در دو حالت افقی و عمودی را به شما می‌دهد. از حالت عمودی بیشتر برای اتوی پرده‌ها و لباس‌ها به‌صورت آویزان استفاده می‌شود . از حالت افقی آن برای اتو کردن قسمت‌هایی که دسترسی به آن ها مشکل است، مانند یقه یا قسمت پایین آستین‌ها استفاده می‌شود.

 ویژگی های اتو بخار ایستاده

  • اشغال فضای کم: با کوچک‌تر شدن خانه‌های امروزی، همه به دنبال وسایلی هستند که فضای کمی را اشغال کند و باعث ازبین‌رفتن وسایل جاگیر شود، اتو بdvantages of standing steam iron خار ایستاده شما را از شر میز اتوهای بزرگ و جاگیر خلاص می‌کند همچنین با کار آیی گسترده خود، شما را از خریدن اتوهای مختلف بی‌نیاز می‌سازد.
  • امکان تنظیم بخار: باتوجه‌به بافت لباس موردنظر خود می‌توانید میزان بخار آن را کاهش یا افزایش دهید تا آسیبی به لباستان وارد نشود و در هر حالت زیبا و تمیز باقی بماند همچنین با تغییر حالت سری آن، به کار آیی دستگاه برای انواع پارچه اضافه کنید.
  • جلوگیری از سوختن دستانتان: شاید نگران سوختگی حاصل از بخار باشید که بسیار دردناک است اما خبر خوب این است که شما همراه با این اتو یک جفت دستکش ایمنی مخصوص نیز دریافت می‌کنید که در هنگام استفاده آسیبی به خود وارد نکنید.
  • صرفه‌جویی در زمان: استفاده از اتو بخار ایستاده، در زمان خود صرفه‌جویی کنید زیرا دیگر نیازی به آوردن میز اتو ندارید، تنها کافی است که لباس را در هر حالتی که هست با انتخاب سری و درجه بخار مناسب جلوی بخار قرار دهید تا بهترین کار آیی را به شما ارائه دهد. حتی می‌توانید پرده‌ها را به‌صورت آویزان و روتختی را بر روی تخت خیلی سریع صاف‌کرده و زیبایی ممکن را برای آن ها به وجود آورید.

طرز استفاده از این نوع اتو بخار

در مرحله اول باید حواستان به جنس پارچه موردنظر خود باشد زیرا پارچه‌های چرمی، جیر، شمعی و پلاستیک بر اثر برخورد با بخار، ذوب شده و از بین می‌روند اما برعکس پارچه‌های ابریشمی، پنبه‌ای، پشمی و پلی‌استری با برخورد به بخار بسیار صاف و زیبا خواهد شد.

اگر از جنس پارچه خود مطمئن نیستید می‌توانید از برچسب راهنمایی که بغل لباس‌ها نصب شده است استفاده کنید و یا در صورت عدم موجود این برچسب، بخار را بر روی قسمت کوچکی از آن امتحان کنید تا مطمئن شوید. هنگام اتو کردن لباس‌هایی با بافت ظریف و شل سعی کنید اتو را از آن ها کمی فاصله دهید و درجه آن را کمتر کنید.

برای شروع باید مخزن را جدا کرده و در آن آب پر کنید، بعضی از مدل‌ها تنها با آب جوش، کار می‌کنند اما مدل‌های دیگری نیز وجود دارند که آب را خودشان گرم و بخار کرده تنها باید چند دقیقه صبر کنید. حواستان باشد که مخزن آب به‌خوبی جا افتاده باشد وگرنه به دستگاه شما آسیب می‌رسد.

لباس را در جایی آویزان کرده و اتو را به‌آرامی از بالابه‌پایین بیاورید. توجه کنید که نیازی به فشار بر روی لباس نیست .در انتها، لباس شما کمی نم‌دار خواهد بود که باید اجازه دهید خشک شود و از لباس زیبای خود استفاده کنید.

همچنین پیشنهاد میشه مطلب اتوبخار ایستاده را نیز بخونید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *